عیب یابی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

بررسی علل خنک نکردن کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

احتمالا برای شما پیش آمده است که برای فرار از گرمای تابستان کولرگازی و اسپلیت ناسیونال خود را روشن کنید اما کولرگازی و اسپلیت شما قادر به خنک کردن هوا نباشد و همچنین باد گرم از آن خارج شود. اما ۳ دلیل مهم از مجموعه دلایلی را که باعث ایجاد این مشکل می شود را می خواهیم با هم مرور کنیم:


تنظیم نادرست ترموستات کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
از دلایل رایج برای خنک نکردن کولر گازی ناسیونال تنظیم کردن نادرست ترموستات است. در چنین مواقعی دمای کولرگازی را بر روی مقادیر گوناگونی در 5 تا 6 درجه پایینتر از دمای اتاق یا همان ۲۵ درجه سلسیوس تنظیم کنید و عملکرد کولرگازی را چک کنید. همین طور به روشن شدن کمپرسور و فن بیرونی توجه داشته باشید. در صورتی که ایراد از ترموستات باشد، می تواند علت باد گرم کولر گازی ناسیونال باشد. زیرا در این حالت دستگاه قادر به کار بوده ولی باد سرد نمی دهد.
خرابی یا کثیف بودن کندانسور کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
کندانسور قسمتی از سیستم کولر گازی و اسپلیت ناسیونال است که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله ها به هوای محیط بیرونی را دارد بنابراین موجب خنک شدن مبرد درون لوله ها می شود. در صورتی که کندانسور خراب باشد، یا انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، گاز موجود خنک نشده و در سیکل سرمایش کولر گازی و اسپلیت ناسیونال اختلال به وجود می آید. اگر کندانسور کولرگازی و اسپلیت شما ناسیونال مشکل دارد؛ برای عیب یابی یا در صورت نیاز تعمیر کولرگازی و اسپلیت تان می توانید با کارشناسان و تعمیرکاران مجاز سما سرویس از طریق یکی از دو دکمه ی بالای صفحه ارتباط حاصل نمائید.
کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای هوا کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
هوا و باد خنکی که از کولرگازی ناسیونال به سمت شما جاری می شود، در دو وهله از فیلترهای جداکننده عبور می کند. فیلترهای هوا را می توان در درون پنل داخلی کولرگازی ناسیونال و در پنل بیرونی آن یافت. به مرور زمان ذرات گرد و خاک و آلودگی های موجود در هوا توسط فیلترها جذب می شود و بر روی آنها جمع می شوند. اگر تجمع آلودگی زیاد باشد، می تواند سبب گرفتگی مسیر باد شود. یکی از رایج ترین علل خنک نبودن باد کولر گازی ناسیونال، کثیف بودن فیلترهای هوایی است که به سادگی قابل رفع می باشد.


علل کار نکردن و خرابی کمپرسور کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

در بخش بعد می خواهیم به تست و بررسی علل کار نکردن و خرابی کمپرسور کولرگازی و اسپلیت بپردازیم. از دلایل اصلی کار نکردن کمپرسور کولرگازی ناسیونال می توان به موارد زیر اشاره نمود:


قطع شدن سیم یا فیش های کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
یکی از علل کار نکردن کمپرسور کولر گازی و اسپلیت ناسیونال می تواند این باشد که سیم‌ها پس از مدتی کار کردن ممکن است پوسیده شوند و در پی آن قطع شوند که در این صورت توانایی انتقال برق به کمپرسور را نخواهند داشت در نتیجه کمپرسور روشن نخواهد شد.. مورد دیگری که در این رابطه می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم فیش‌هایی است که سیم‌ها به واسطه آن‌ها به کمپرسور وصل می‌شوند. ممکن است فیش‌ها شکسته شده باشند و یا در اثر استفاده در طولانی مدت شل شده باشند و باعث قطع شدن اتصالات کمپرسور شوند و علت اصلی کار نکردن کمپرسور کولر گازی شوند.
اورلود کمپرسور کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
یکی از قطعات درونی کمپرسور اورلود می‌باشد که برای حفاظت از کمپرسور روی آن تعبیه شده است. همچنین بعضی مواقعی که کولر گازی فشار زیادی را در اثر جریان بالا و یا کثیف بودن یونیت خارجی متحمل می‌شود کمپرسور داغ می شود؛ در پی آن اورلود برای محافظت از کمپرسور اتصال آن را قطع کرده و تا زمانی که کمپرسور سرد نشود اجازه کار کردن به آن را نخواهد داد و علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی خواهد شد.
رله فرمان کولرگازی و اسپلیت ناسیونال:
از اجزای دیگر کمپرسور کولر گازی رله فرمان است که ولتاژ بیشتر قطعات کمپرسور کولر گازی را تامین می‌کند. بهتر است قبل از تست بررسی برد الکترونیکی رله فرمان را بررسی کنید و اگر مشکل از آن نبود به برد مراجعه کنید. برای تشخیص اینکه علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی چیست می توانید از سرویسکاران مجاز سما سرویس بهره مند شوید.

شارژ گاز تخصصی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

کولرگازی برای اینکه هوای خنک تولید کند و تهویه هوا را انجام دهد از گازهای خانواده فریون استفاده می کند، گازهایی مانند R22-R410A اگر میزان این گازها از حد استاندارد پایین تر بیاید و یا تمام شود، توان خنک کنندگی دستگاه از بین می رود. برای رفع این مشکلات باید گاز کولر گازی تان را شارژ کنید. ما در ادامه این مطلب انواع شارژ گاز کولرگازی را نام خواهیم برد اما دقت داشته باشید این کار باید حتما توسط متخصص و سرویسکار ماهر انجام شود. چرا که کم شدن گاز کولرگازی و اسپلیت ناسیونال ممکن است به دلیل نشتی گاز باشد که حتما باید متخصص سرویس کولر گازی این مورد را چک کند در غیر اینصورت می تواند بسیار خطر آفرین باشد. انواع شارژ گاز کولرگازی و اسپلیت ناسیونال که معمولا انجام می گردد شامل ۳ مورد است:

  • شارژ گاز وزنی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال با ترازو
  • شارژ گاز آمپری کولرگازی و اسپلیت ناسیونال
  • شارژ گاز با جدول دمایی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

برفک زدن و یخ زدگی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد در حین استفاده از کولر گازی با آن دست و پنجه نرم می کنند یخ زدن یا همان برفک زدن برخی از قسمت های آن در فصل تابستان و حتی زمستان می باشد. از همین رو با توجه به سوالات بسیار زیادی از مشتریان که دلیل یخ زدن کولر گازی چیست یا چرا قسمتی از کولر برفک زده است برخورد می کنیم که در این مقاله در نظر داریم به بررسی و توضیح این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

سوال مهمی که برای افراد ممکن است پیش بیاید این است که چرا کولرگازی دچار برفک می شود؟
دلایل مختلفی دارد که ما به طور خلاصه آن ها را برای شما در ادامه نام می بریم:

  • عدم وجود گاز کافی در کولرگازی و اسپلیت ناسیونال
  • بسته شدن مسیر لوله های کولرگازی و اسپلیت ناسیونال
  • کار کردن بی وقفه و مداوم کمپرسور کولرگازی و اسپلیت ناسیونال
  • خرابی اواپراتور
  • استفاده از کولرگازی در هوای نسبتا سرد
  • نقص در سنسور بیرونی کولرگازی ناسیونال
  • خرابی شیر برقی کولرگازی
  • و...

تعمیر کولرگازی و اسپلیت ناسیونال در مشهد

خرابی برد الکترونیکی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال

برد الکترونیکی کولرگازی و اسپلیت ناسیونال، مغز آن است؛ وظیفه‌ کنترل و هماهنگ کردن روال و بخش‌های مختلف کولرگازی را بر عهده دارد. بنابراین کولرگازی برای انجام دادن هر کاری، نیاز به دستور برد دارد. پس در نتیجه با خرابی این قطعه، دستگاه به طور کامل از کار خواهد افتاد. خاموش و روشن شدن کولر، کار کردن کمپرسور، کنترل فن داخلی و تغییر حالت گرمایش و سرمایش تنها برخی از کار‌هایی است که درست انجام دادن آن‌ها، بر عهده برد الکترونیکی کولر گازی است. حال اگر موافق باشید با هم چند مورد از خرابی هایی که در پی آن خرابی برد الکترونیکی را حاصل می شود را نام ببریم:

  • خرابی ترانسفورماتور و رگولاتور
  • خرابی رله اصلی
  • خرابی خازن
  • سوختن آی سی
  • خرابی اتصال مادون قرمز
  • و...

ویژگی های سما سرویس

متخصصان با تجربه

متخصصان با تجربه

تکنسین های این مجموعه دارای میانگین ۱۱ سال تجربه کار عملی در حوزه تعمیرات می باشند و هر ساله با گذراندن دوره های عملی و آشنایی با جدیدترین مدل های لوازم خانگی ، مناسبترین فرد جهت تعمیر لوازم خانگی شما می باشند.

گارانتی خدمات

گارانتی خدمات

سما سرویس بر خلاف دیگر شرکت ها که نقش واسطه ای میان مشتری و تکنسین داشته و هیچگونه تعهدی نسبت به خدمات ارائه شده توسط تکنسین ندارند، مسئولیت تمامی خدمات و تعمیرات ارائه شده را با گارانتی ۱۸۰ روز به عهده میگیرد.

سرعت در ارائه خدمات

سرعت در ارائه خدمات

با توجه به اینکه تکنسین های سما سرویس در سراسر شهر و در نزدیکی محل کار یا زندگی شما حضور دارند امکان ارائه خدمات به شما در همان روز فراهم شده است.

هزینه های منصفانه

هزینه های منصفانه

تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد. حدود قیمت نیز پیش از انجام کار به شما اعلام شده و تمامی هزینه ها، پس از پایان کار از شما دریافت خواهد شد.

اولویت با تعمیر خدمات

اولویت با تعمیر خدمات

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، اولویت تکنسین های ما با تعمیر قطعات دستگاه بوده و تنها در شرایطی که امکان تعمیر قطعه وجود نداشته باشد، اقدام به تعویض و استفاده از قطعات اورجینال می نمایند.