عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل

سرویسکار مجاز ساید بای ساید الکترو استیل در مشهد

05137052567

تعمیر سیستم برفک زدایی ساید بای ساید الکترو استیل

2

در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد، سماسرویس به صورت رسمی تعمیر ساید بای ساید الکترو استیل در مشهد را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران مجاز ساید بای ساید الکترو استیل توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

عملیات برفک زدایی یا دیفراست به 2صورت کنترل می گردد :

  1. برد الکترونیکی به همراه سنسور دیفراست
  2. ترموستات به همراه تایمر دیفراست

سوختن ترمودیسک ساید بای ساید الکترو استیل

ترمودیسک مانند یک کلید قطع و وصل برای سیستم دیفراست عمل می کند ، ساختار این قطعه به نحوی است که در دمای زیر صفر جریان برق را از خود عبور داده تا سیستم برفک زدا فعال شود و پس از رسیدن به دمای بالای صفر مانع عبور جریان برق و در نهایت خاموش شدن سیستم دیفراست می گردد .

عدم عملکرد سنسور دیفراست ساید بای ساید الکترو استیل

ترمیستور یا سنسور دیفراست یک قطعه الکترونیکی از خانواده مقاومت متغییر نوع منفی می باشد ( Negative Variable Resistance ) یعنی با افزایش دما مقدار مقاومت کم شده و با کاهش دما مقدار مقاومت زیاد می شود ، وظیفه سنسور دیفراست فعال کردن سیستم دیفراست به منظور عمل برفک زدایی با توجه وضعیت اواپراتور می باشد .

سوختن المنت دیفراست ساید بای ساید الکترو استیل

یکی از موارد در عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل، هیتر یا المنت قطعه الکتریکی با توان مصرفی و بازدهی مشخص شده است که وظیفه آن گرم کردن اواپراتور به منظور از بین بردن برفک های موجود می باشد ، لذا در صورت سوختن المنت دیفراست سیستم برفک زدا قادر به ادامه فعالیت نیست و در این حالت پس از گذشت چند روز افت دما و در نهایت گرم شدن دستگاه وجود می آید .

سوختن فیوز حرارتی ساید بای ساید الکترو استیل

ترموفیوز یا فیوز حرارتی قطعه ای با 2 کاربرد همزمان می باشد و به صورت سری با سیستم دیفراست قرار میگیرد . زمانی که سیستم دیفراست دچار اتصال با جریان کشی بیشتر از 10 آمپر باشد و یا دمای سیستم دیفراست به بیشتر از 72 درجه سانتی گراد برسد ترموفیوز سوخته و باعث قطع جریان در سیستم دیفراست میگردد .

عدم کارکرد فن اواپراتور ساید بای ساید الکترو استیل

وظیفه اصلی موتور فن اواپراتور همگن کردن هوای موجود داخل دستگاه و به گردش در آوردن سرمای تولید شده توسط اواپراتور به محیط داخلی دستگاه می باشد . در صورت عدم کارکرد این قطعه سرمای تولید شده در اواپراتور به محیط منتقل نمی گردد و باعث گرم شدن دستگاه می شود .

عدم عملکرد سنسور ساید بای ساید الکترو استیل

ترمیستور یا سنسور محیط یک قطعه الکترونیکی از خانواده مقاومت متغییر نوع منفی می باشد ( Negative Variable Resistance ) یعنی با افزایش دما مقدار مقاومت کم شده و با کاهش دما مقدار مقاومت زیاد می شود ، وظیفه سنسور محیط فعال کردن کمپرسور و فن ها به منظور تولید سرمایش با توجه وضعیت دمای محیط می باشد. برخی از مواقع جهت عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل بررسی این قسمت در اولویت قرار خواهد داشت.

خرابی تایمر دیفراست ساید بای ساید الکترو استیل

تایمر دیفراست وظیفه زمان بندی کارکرد هریک از قطعات به خصوص سیستم برفک زدا را بر عهده دارد . در صورتی که تایمر دیفراست معیوب باشد در نحوه کارکرد تمامی قطعات درونی و بیرونی اختلال ایجاد گردیده و همچنین باعث عدم کارکرد صحیح سیستم دیفراست می شود .

خرابی ترموستات ساید بای ساید الکترو استیل

ترموستات وظیفه قطع و وصل کردن موتور یا کمپرسور با توجه به مقدار سرمای موجود در محیط داخل دستگاه را دارد ، در صورتی خرابی ترموستات میزان سرمای دستگاه به درستی تشخیص داده نمی شود و باعث سرد شدن بیش از حد و یا همچنین گرم شدن غیر عادی می گردد .

عدم کارکرد فن کندانسور ساید بای ساید الکترو استیل

وظیفه اصلی موتور فن کندانسور خنک کردن لوله های بیرونی کندانسور می باشد . در صورت عدم کارکرد این قطعه گاز مبرد تا قبل از رسیدن به لوله موئین بیشتر از حد مجاز گرم بوده که باعث گرم شدن دستگاه و همچنین فشار بیش از حد به موتور و کمپرسور می شود .

تعمیر برد ساید بای ساید الکترو استیل

2

در صورت خرابی برد در پروسه عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل، واحد متخصص الکترونیک سما سرویس به صورت کاملا تخصصی برد الکترونیکی دستگاه شما را تعمیر نموده تا علاوه بر حفظ شدن تمام کارایی دستگاه به صورت فابریک ، به نسبت خرید برد جدید هزینه بسیار کمتری را بپردازید.

تعمیر برد نمایشگر ساید بای ساید الکترو استیل

برد نمایشگر وظیفه انتقال اطلاعات و دستورات کاربر را با استفاده از کلید های موجود که به روی برد نمایشگر قرار دارند را بر عهده دارد ، همچنین اطلاعاتی از نحوه کارکرد دستگاه را به روی صفحه نمایشگر نشان می دهد .

تعمیر برد تعذیه و فرمان ساید بای ساید الکترو استیل

برد تغذیه و فرمان وظیفه کنترل کارکرد تمام قطعات را بر عهده دارد به نحوی که با استفاده از اطلاعات سنسورها دمای مورد نظر آن قسمت را شناسایی کرده و با برنامه ای که توسط شرکت به روی آی سی ریخته شده مطابقت می دهد و به این ترتیب کارکرد هر کدام از قطعات را کنترل می نماید .

تعمیر برد اینورتر ساید بای ساید الکترو استیل

برد اینورتر وظیفه راه اندازی و کنترل قدرت کمپرسور اینورتر را دارند ، این نوع کمپرسور ها با مصرف انرژی بسیار کم و کارایی بسیار زیاد برای عملکرد خود به برد اینورتر نیازمند هستند .

تعمیر برد الکترونیکی ساید بای ساید الکترو استیل

برد الکترونیکی کلیه عملیات لازم از قبیل زمان بندی برای روشن و خاموش شدن و همچنین کارکرد صحیح قطعات در سیستم را با دریافت و پردازش اطلاعات بر عهده دارد .

ارور ساید بای ساید الکترو استیل

2

در صورتی که هریک از قطعات کار خود را به درستی انجام ندهند باعث به وجود آمدن ایراد در سیستم گردیده که این اختلال توسط برد الکترونیکی شناسایی شده و معمولا به صورت اخطار و یا کد ارور به روی صفحه نمایشگر ظاهر می شوند . برای اطلاع از علت ارور و عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید و یا با شماره تماس مستقیم ما 09150011134 تماس حاصل نموده و کد ارور و همچنین ایراد را گزارش دهید تا برای رفع آن اقدام نماییم .

تعویض فیلتر آب ساید بای ساید الکترو استیل

فیلتر آب شامل دانه های کربن به همراه ترکیبات خاص می باشد که توانایی جذب املاح و مواد مضرر درون آب را دارد ، همچنین تاریخ مصرف این فیلترها بسته به مصرف بین 6 ماه تا 12 ماه در نظر گرفته شده است و بعد از این مدت قابلیت جذب و فیلتراسیون از بین می رود و باعث آسیب به لوهای آب سرد کن و همچنین یخساز می گردد .

تعمیر یخساز و آب سردکن ساید بای ساید الکترو استیل

عدم ساخته شدن یخ در یخساز و خرابی آب سردکن مربوط به چند علت می باشد از قبیل :

  1. لوله های آب داخل بدنه دستگاه مسدود شده است ؛
  2. فیلتر آب به دلیل رسوبات کارایی خود را از دست داده است ؛
  3. افت دما که باعث به هم چسبیده شدن یخ درون محفظه می گردد ؛
  4. خرابی گیربکس یخساز که باعث جلوگیری از تخلیه شدن یخ می گردد ؛
  5. خرابی شیر برقی آب یخساز که باعث جلوگیری ورود آب به یخساز می گردد ؛
  6. خرابی سنسور و برد یخساز که باعث جلوگیری از ساخته شدن یخ می گردد .

تعمیر و تعویض موتور ساید بای ساید الکترو استیل

تعمیر و تعویض موتور باید پس از شستشوی کامل لوله های دستگاه که حاوی روغن و ذرات معلق ناشی از سوختن کمپرسور می باشد انجام گیرد ، ابتدا گاز داخل دستگاه با رعایت نکات ایمنی و تخصصی خارج نموده و تمام لوله ها را با مواد مخصوص شستشو داده سپس موتور جدید را جایگزین و لوله ها را با دقت جوشکاری کرده ، سپس دستگاه را وکیوم و شارژ گاز می نماییم .

وکیوم و شارژ گاز ساید بای ساید الکترو استیل

شارژ گاز باید پس از وکیوم کامل که باعث ایجاد خلا در سیستم گردیده انجام گیرد ، زیرا اگر هوای موجود در لوهای داخل و بیرون دستگاه تخلیه نشود این هوا با گاز مبرد ترکیب شده و باعث جلوگیری از تولید برودت می شود . به همین دلیل برای شارژ گاز به صورت تخصصی حتما باید در ابتدا دستگاه را وکیوم کامل نمود و پس از این مرحله مقدار دقیق گاز تعیین شده توسط کارخانه را به دستگاه تزریق کرد .

سوختن و یا از فشار افتادن موتور ساید بای ساید الکترو استیل

موتور یا کمپرسور وظیفه کمپرس یعنی فشرده کردن گاز مبرد به منظور تولید برودت را دارد که مقدار این عمل به قدرت کمپرسور وابسته است ؛ در صورت از فشار افتادن موتور از میزان قدرت آن کاسته شده و در صورتی دیگر ممکن است سیم پیچ الکتریکی آن دچار آسیب باشد که در هر دو صورت سبب به گرم شدن دستگاه شده و تنها راه اقدام به تعویض موتور می باشد .

وجود روغن در لوله های ساید بای ساید الکترو استیل

گاز مبرد تنها زمانی میتواند باعث عملیات تبرید و سرد شدن دستگاه شود که کل لوله های درونی و بیرونی دستگاه عاری از هرگونه روغن و چربی بوده باشند ، زیرا گاز مبرد به روی دیواره داخلی لوله های اواپراتور تولید برودت می نماید که وجود روغن به روی دیواره داخلی در لوله ها باعث جلوگیری این عمل می گردد .

نشت گاز از لوله های ساید بای ساید الکترو استیل

دلایلی مختلفی از قبیل اکسید شدن یا پوسیدگی لوله ها ، ضربه خوردن یا شکستگی لوله ها در اثر جابجا شدن دستگاه وجود دارد که باعث از بین رفتن وکیوم و خالی شدن گاز گردیده که پس از بررسی و پیدا شدن محل نشت گاز باید ابتدا نشتی آن قسمت را برطرف نمود و پس از آن اقدام به وکیوم و شارژ گاز مجدد شود .

خرابی فیلتر درایر گاز ساید بای ساید الکترو استیل

درون فیلتر درایر گاز دانه های ریزی قرار گرفته شده که ظرفیت جذب رطوبت و ریز گردها را دارد ، زیرا در جایی که رطوبت وجود داشته باشد گاز مبرد خواص شیمیایی خود را از دست می دهد و دیگر قادر به تولید برودت نخواهد بود .

مسدود شدن لوله موئین ساید بای ساید الکترو استیل

گاز مبرد پس از اینکه تحت کمپرس قرار گرفت در هنگام عبور از لوله موئین فشار بسیار بالایی پیدا نماید که توانایی تولید برودت را داشته باشد ؛ به دلیل قطر داخلی بسیار کم لوله موئین ، این قطعه استعداد بیشتری در مسدود شدن توسط عوامل محیطی مانند ذرات معلق و ریز گردها را دارد .

خرابی شیر برقی گاز ساید بای ساید الکترو استیل

شیر برقی گاز وظیفه تعیین مسیر چرخش گاز مبرد بین قسمت یخچال و قسمت فریزر را بر عهده دارد ، خرابی این قطعه حالت های مختلفی دارد و باعث ایجاد یکی از حالت های که هر دو مسیر وصل یا هر دو مسیر قطع و یا تنها یک مسیر وصل بوده باشد می گردد ؛ لازم به ذکر است که تشخیص معیوب بودن و خرابی این قطعه نیازمند به دانش علمی و فنی و تخصص بالا است.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم تا با بررسی هرچه دقیق تر عیب یابی ساید بای ساید الکترو استیل اطلاعات کافی به شما کاربر گرامی ارائه کرده باشیم.

همچنین شما می توانید همراه با تماس با تیم فنی ما از مشاوره به لحظه کارشناسان فنی مجموعه استفاده نمایید.

ثبت در خواست تعمیرات

برای ثبت در خواست تعمیرات توسط تعمیرگاه مجاز مرکزی با شماره تماس مستقیم 09150011134 ارتباط برقرار کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرکار مجاز را به محل شما اعزام نماییم و پس از بازدید اولیه و تشخیص عیب ، شما را نسبت به ایراد و همچنین هزینه های مربوطه مطلع کنیم تا در صورت صلاح دید شما اقدام به تعمیر در منزل شما نماییم .

دیدگاهتان را بنویسید

با عنوان مدیر سایت وارد شده‌اید. خارج می‌شوید؟